Construit de-a lungul a cateva sute de ani, cu efort de catre mari arhitecti cu viziune, orasul a ajuns sa fie o copie ieftina, dupa cateva ambitii electorale meschine, facute dupa chipul si asemanarea unor interese de buzunar.
Din pacate tot mai multi aradeni constata cu stupoare ca nu mai au nicio atractie reala in orasul natal.
Dupa ce au fost eliminate rand pe rand conceptele de Arad oras industrial in perioada interbelica, Arad oras studentesc cu o facultate privata si una de stat in puternica ascensiune dupa 1990, Arad o oaza de liniste, oras turistic cu cel mai mare si frumos strand din Romania la inceputul guvernarii Falca, dupa ce au fost anihilate personalitatile culturale de catre nonvalorile conectate politic, in principiu, dupa ce s-a sters tot ce era bun,.. orasul isi pierde stralucirea devenind din ce in ce mai tern.
Prioritatea autoritatilor locale devine construirea de cartiere muncitoresti si supermarket-uri pentru muncitorii care lucreaza in zona industriala.
Nu ca in alte parti nu s-ar face asta, dar… pe bune,… chiar nu mai are nimeni niciun cuvant de spus,… ? Chiar toti Aradenii sunt anihilati, sau au intors privirea in alta parte pentru a putea supravietui, fapt ce permite automat supravietuirea unor capuse politice ce permit sa isi faca de cap orice politruc…?
Imi pare rau sa spun, dar nu acesta este orasul in care m-am nascut,… Cel putin nu il recunosc a fi orasul meu natal?
Aradul, a devenit mai nou, o enclava, un oras satelit, care furnizeaza forta de munca SI ATAT!!!, pentru orasele care mai au cate un primar care cate face ceva pentru comunitate.
NU NEAPARAT ca in Timisoara, CAPITALA EUROPEANA A CULTURII este mult diferita situatia. VALEU, valeu, valeleu,… cum ar zice un moldovean,…
CINEVA a spus la un moment dat in istorie,… „Cand aud cuvantul cultura, pun mana pe arma,…” E trist ca ajungem sa dam astfel de citate in 2023, dar, unii nu prea cunosc istoria…
Onoriu FELEA 

2 COMENTARII

  1. În vikenduri în Arad ajungi mai greu cu tramvaiul dintr-un cartier în altul, decât ajung vecinii dintr-un oraș în celălalt. De la Novi Sad la Belgrad se fac 36 de minute cu trenul de mare viteză Soko:
    https://www.arad.zone/blog-ar/cu-trenul-de-mare-vitez%C4%82-de-la-belgrad-la-novi-sad
    „Rarefierea” frecveței tramvailor s-a făcut în pandemie, vezi Doamne de grija publicului călător (să nu luăm covid 🙂 ) De ce nu se revine acum la gricul de circulație dinaintea pandemiei?

Comments are closed.