În anul 1896 se reușește terminarea construcției ultimului și celui mai greu tronson al Liniei Ferate Sântana – Brad , având în vedere că la Vârfuri a trebuit săpat un tunel în munte .
Din 6 decembrie 1896 , când s-a inaugurat și tronsonul , la care am făcut mai sus referire și anume Gurahonț – Brad și până în 31 decembrie 2020 , adică timp de 124 ani acest drum de fier feroviar a funcționat fără întreruperi chiar dacă această zonă a fost sub ocupație austriacă , dar și după ce a devenit de drept și de fapt pământ românesc , sau dacă pe această linie ferată au acționat operatori de transport feroviar diferiți , precum : Căile Ferate Unite Cenad-Arad , Căile Ferate Române sau acum mai recent Regio Călători SRL .
Încă din vara anului 2020 , an recent încheiat , Regio Călători SRL și-a declinat intenția că de la 1 ianuarie 2021 , nu va mai opera pe ruta Ineu-Brad , din motive pandemice și nu mai știu de care .
În acest timp s-au făcut mai multe demersuri în sensul acesta Guvernului României , Ministerului Transporturilor , ministrului Bode  etc.
Două demersuri importante au fost cele ale Deputatului PSD de Arad , Florin-Dan Tripa și al Primarului Municipiului Brad din județul Hunedoara , Florin Cazacu . Nimic nu s-a rezolvat ! Nimic nu s-a întreprins în acest sens , guvernul liberal și ministerul de resort rămânând muți la aceste demersuri și doleanțe ale moților crișăni .
Astfel că din data de 1 ianuarie 2021 , pe relația Ineu-Brad nu mai circulă nici un tren , lăsându-se izolată frumoasa Țară a Zarandului și îngreunând viața de zi cu zi a locuitorilor săi . Gara din Brad o frumoasă și impozantă clădire , care acum este în renovare este lăsată în părăsire , ca și alte 23 de stații de pe această relație feroviară .
PĂCAT , DE ASEMENEA ABORDARE A LUCRURILOR IMPORTANTE PENTRU CETĂȚENII ROMÂNIEI !
RUȘINE , GUVERNULUI LIBERAL !
Marius BRASAI

2 COMENTARII

  1. Luati legatura cu ghita sau cu patronul de la cerbul albastru, poate detin ei ceva contrainformatii unde tre sa mearga banii defapt.

  2. Rușine! Se va porni fără-ndoială vandalizarea tuturor obiectivelor (șine,clădiri aparatură etc) de pe această linie de importanță economică,turistică,istorică.Construcția ei a necesitat la acea vreme eforturi importante.Iată că acum cei aflați la putere,stau pasivi,fără a reacționa în vreun fel la această mârșăvie.Se pare că ne vom încadra din nou la principiul de a distruge tot în România,de dragul de a distruge! Parlamentarilor care reprezintă Aradul le cer imperios de a acționa,venind cu soluții.Altfel devin complicii distrugătorilor.

Comments are closed.