Cine are un pic de inteligență și privește dincolo de comunicatul sec al DNA – care, în cazul arhaicului PSD-ist, Buzatu, spune că „…inculpatul Buzatu Dumitru (…) ar fi pretins de la un om de afaceri (martor în cauză) sume de bani, reprezentând un procent de 10% din valoarea unui contract de achiziţie publică pe care acesta din urmă îl încheiase cu Consiliul Judeţean Vaslui şi care avea ca obiect reabilitarea şi modernizarea unor drumuri din judeţul Vaslui, astfel încât contractul să se deruleze în bune condiţii (plată facturilor)…” -, înțelege, de fapt cum guvernează PSD și PNL România, de treizeci și doi de ani. Prin mecanismul para-ndărătului, adică prin „vămuirea” banului public! Conform DNA (și nu e prima constatare de acest gen), din valoarea contractului, o sumă de minim 10% (neimpozabilă și nedeductibilă fiscal) o reprezintă para-ndărătul, adică șpaga politică. Însumați toate cheltuielile publice, din ultimii treizeci și doi de ani (cifrele le găsiți în bugetele anuale de venituri și cheltuieli postate pe site-ul MF), înmulțiți-le cu 10% și o să aflați cât au furat politicienii în România, din banii publici și câtă evaziune fiscală au fost obligați să facă firmele pentru a acoperi cheltuiala cu șpaga. Ca să nu mai spunem ce asalt s-a dat asupra DNA, ANAF și justiție pentru a se îndepărta „pericolul” legii. Pentru că nu numai PSD, ci toți care s-au aflat în fruntea instituțiilor ordonatoare de credite, au practicat acest gen de hoție a banului public: zeciuiala (dacă nu mai mult) politică, pentru recepția și plata lucrărilor. După comunicatul DNA – care explică clar, pentru ce era percepută zeciuiala „… contractul să se deruleze în bune condiţii” adică „plată facturilor” -, oricât am fi de naivi, înțelegem clar în ce constau „serviciile” lui Buzatu: e vorba de recepția și plata lucrărilor, în anumite condiții (mai ales de proastă calitate). Așa se explică de ce, în nici unul din marile dezastre investiționale (surparea podului lui Arsene, surparea a multor segmente ale autostrăzilor, covorul asfaltic al podului de la Brăila, plafoanele ce cad în școli, în capul elevilor și multe, multe, alte mii de lucrări făcute cu extremă economie), nu s-au respins lucrările, prost efectuate calitativ și au fost acceptate la plată. Pentru că toate au fost recepționate în același mod cum urma să recepționeze și CJ Vaslui lucrările efectuate de mituitor. Contra 10% din valoare. Da, pentru că genul acesta de „emanați”, care corup și  cumpăra totul în Romania (voturi,  conștiințe), beneficiază de o protecție politică uriașă, de tip mafiot. Da, acesti baroni locali sunt Dumnezei în România, pentru că li se permite să facă ce vor cu banii publici! Ei, pentru că asigură selectarea si promovarea parlamentarilor, membrilor guvernului si altor demnitari, pe principiul obedienței, au dreptul să negocieze contractele publice și, mai ales, să numească si să controleze toate comisiile de recepție a lucrărilor publice, ori cele care avizează la plată lucrările. În pixul lor stau recepția și plată lucrărilor, pentru că legea le permite astfel de anomalii, ca ei să administreze banii publici, ca și cum ar fi ai lor personal. Ei conduc, de fapt, România si lor li se datorează nivelul la care se află Romania azi, la periferia UE. A „picat” Arsene, a „picat” Buzatu, au „picat” mulți șefi de consilii județene și ordonatori de credite (sper să pice și Alexe de la Iași, pentru că este absurd să permiți unui cercetat penal pentru corupție să continue să fie ordonator de credite), dar cu asta, se pare, nu se rezolvă nimic. Para-ndărătul funcționează ca și uns! Și ce dacă DNA pescuiește, precum într-o pescărie suprapopulata, ce colcăie de corupție? Ce înseamnă câteva exemplare dintr-un heleșteu suprapopulat? Mai nimic. Puțin circ pentru ignoranți și atât.Vrea D-l Ciolacu, PSD și PNL, să nu mai existe corupție din banii publici? Să facă dovada că vrea, nu numai să ia atitudine, verbal și gata, s-a scuturat de problemă si efectele ei. Dacă nu e ipocrit și acționează cum spune, are, incontestabil, la îndemână, cea mai simplă soluție cu care să înlăture cauza principală a corupției din sistemul public: desființarea comisiilor de recepție a lucrărilor publice, din cadrul ordonatorilor de credite și înființarea acestor comisii de recepție a lucrărilor publice la nivelul guvernului (în care să fie cooptați sicietatea civilă și mediul privat, pe lângă specialiști independenți), pe modelul german. În prezent, ordonatorii de credite joacă după principiul „eu centrez, eu sunt și la finalizare”, ceea ce e o mare absurditate. Dacă vrem eficiență și eliminarea, cu adevărat, a corupției, recepția lucrărilor publice și avizarea plăților trebuie făcută de comisii care să nu fie subordonate ordonatorilor de credite. Va face Ciolacu, PSD și PNL, asta? Cu siguranță nu! De ce? Pentru că ce a făcut Buzatu nu e o excepție și nici un accident. E modul de operare al clasei politice de treizeci și doi de ani. E motivul pentru care se duc bătăliile pentru putere. E schema clasică, inventată și implementată de clasa politică prin care o parte din banii publici sunt furați și se întorc la cei ce i-au repartizat. De fapt, aceasta operațiune, a para-ndărătului, inventată de politicieni, este quintesența bătăliei politice din România. Daca mecanismul para-ndărătului n-ar funcționa, pe model Arsene, Vâlcov, Alexe, Buzatu, etc. (înmulțit cu numărul șefilor de consilii județene, primari și restul ordonatorilor de credite care operează în același mod), actuala clasă politică, ticăloșită și imorală, n-ar exista, iar Romania n-ar inregistra actualul deficit bugetar, actuala disoluție a autorității publice și evaziunea fiscală uriașă raportată la PIB. Însă, clasa politică, ipocrită, joacă precum la păcanele și își asumă, deliberat, riscurile, gen Buzatu, pentru că altfel nu se justifică „investiția” în politică. Dacă n-ar risca, n-ar avea averile pe care le au și România n-ar mai fi catalogată ca cea mai coruptă țară din UE. Să fim și noi în frunte la ceva, nu?