Păi, cum să se comporte un prostălău profesional, adică individ care nu știe nimic în materie de drept și nu înțelege nimic din limbajul profesional al specialiștilor în domeniu? El, în primul rând, habar nu are ce înseamnă dreptul și termenii specifici dreptului sunt o necunoscută totală pentru acest așa zis jurist, făcut la „apelul bocancilor” (facultate privată, unde prezența era facultativă și examenele se dădeau prin telefon), adică la o vârstă la care, biologic, nu mai ai cum să acumulezi și să concretizezi (când naiba o să înțelegem că manelizarea învățământului și prostituția morală a dascălilor, combinată cu corupția și nepotismul din administrație, distrug educația, nivelul de cultură și civilizația și ne transformă în ignoranții și cretinii Europei?).

În fața Comisiei de la Veneția, Iordache a tăcut pentru că n-a priceput o „iotă” din limbajul acestora, nici în engleză și nici tradus în română. A trebuit să ajungă la hotel, presupun, să recitească traducerile stenogramelor discuțiilor, să le trimită avocaților lui Dragnea (Toni Neacșu), Nazat, Alice Drăghici și a altor consilieri pe domeniu și apoi aceștia au trebuit să-i explice ce au spus cei din Comisie, lucru cam greu de realizat în timpul ședinței. Complicat, pentru juristul tomnatic Iordache, nu? Apropo! Cred că mass-media îl creditează cu prea multă inteligență pe acest Iordache. Chiar credeți că legile justiției și codurile penale, în forma propusă și votată de Parlamentul lui Dragnea, au fost gândite de Iordache, Nicolicea sau Șerban? Aiurea! Ăștia sunt prea proști profesional pentru a produce așa ceva! Nimic nu le aparține, decât formal! Ei sunt nimeni absolut în materie juridică, iar clienții lor (vorbesc de Șerban, unicul care a profesat) au constatat acest lucru. Fiind parlamentari, Iordache, Nicolicea și Șerban au avut doar rolul de a introduce în legislație ceea ce primeau de la avocații infractorilor, unii dintre ei vechi procurori și judecători comuniști – care, între timp, au devenit cei mai solicitați apărători ai infractorilor, precum foștii procurori Marian Nazat și Ovidiu Budușan sau foștii judecători Toni Neacșu și Cătălin Dancu, ultimul recompensat cu un post în diplomație (consul general al României la New York) pentru serviciile aduse pesediștilor cu probleme penale (a fost apărătorul lui Radu Mazăre, Nicușor Constantinescu, Dumitru Sechelariu, Dinu Patriciu, Dorin Marian, Cătălin Harnagea, Sorin Roșca Stănescu, generalul Mihai Pacepa, Radu Moraru, George Becali, etc.).

Deci, nu Iordache, nu Nicolicea, nu Șerban sunt autorii maltratării legilor justiției și Codurilor penale, ci avocații infractorilor, care știu exact ce articole din Codul penal și procedură penală îi împiedică să-și salveze clienții și, mai ales, ce proceduri și dispoziții din legile justiției le blochează posibilitatea de a face presiuni asupra magistraților, a-i șantaja și mitui. Pentru că asta s-a operat în legile justiției și Codurile penale: pe lângă dezincriminarea unor fapte grave, precum abuzul în serviciu, traficul de influență sau mita, s-a generat posibilitatea ca cei cu probleme penale să poată beneficia de interpretarea subiectivă a legii penale și, în cazul în care instanțele nu se lasă convinse, să existe și planul „B”, adică instrumentele de constrângere, precum mituirea cu funcții, șantajul cu detașarea, transferul sau cenzura politică a dosarelor repartizate și a actelor întocmite și, nu în ultimul rând, crearea Comisiei Speciale de anchetă a magistraților, subordonată Parlamentului, care să exercite presiune politică asupra magistraților. Adică s-a distrus tot ceea ce înseamnă independența justiției, pe modelul distrugerii stabilității în funcția publică practicată în administrația publică. Așa că Iordache, nu-i Iordache din Comisia specială din Parlament, unde lucrează cu „materialul clientului”, adică cu ceea ce-i pun la dispoziție infractorii sau cei cercetați penal (de aceea refuză discutarea amendamentelor, nu pentru că știe ce face, ci exact invers, că nu înțelege nimic), ci un instrument imoral, prin intermediul căruia cei cercetați penal forțează schimbarea legislației în forma propusă de avocații lor, care redactează, în fapt, modificările la legile justiției și codurile penale, fără ca Iordache să priceapă ceva.

De aceea a avut comportament de tâmpit la Veneția. De unde experiență și profesionalism dacă n-a exersat niciodată în domeniul dreptului? E ca și cum ai pune un mecanic auto să facă o operație pe cord la un pacient cu afecțiuni cardiace. Chiar nu realizați în ce postură cretină suntem? Să fim reprezentați în fața Comisiei de la Veneția, ca specialist în drept, de o slugă fără caracter, respectiv de un inginer mecanic, care n-are nici un minut de practică în domeniul dreptului, ci doar și-a obținut, neortodox, o diplomă? Nici Tudorel, a cărui experiență, să fim corecți, e și ea un cumul de lacune profesionale (s-a trezit la Curtea Constituțională după o cariera obscură de procuror comunist, avocat și lector universitar, fără nimic care să-l recomande profesional, cu excepția obedienței față de cel care l-a promovat – dând dovada lipsei de profesionalism și de obediență totală față de politic, la redactarea Deciziei în cazul OUG 74/2013, când a susținut, contrar legii, că Garda Financiară n-a făcut parte din ANAF și a fost o instituție independentă), n-a prea înțeles cum e cu principiile nenegociabile ale dreptului european, darămite Iordache? Iordache se dă cocoș în România nu pentru că ar fi doct în materie de drept, ci bazându-se pe competența profesională a avocaților celor cercetați penal și a dictaturii majorității parlamentare. Dacă n-ar exista sistemul mafiot care-l folosește că instrument pentru a slăbi și vulnerabiliza sistemul juridic în așa fel încât să fie posibilă salvarea clientelei penale, Iordache, la competențele sale profesionale, ar fi șomer.

Asta-i este valoarea reală de jurist! L-ați lua ca avocat? Eu unul, nu, pentru că deși sunt economist cred că sunt mai bine pregătit în domeniul juridic decât acest diletant, produs al unei societăți defecte la capitolul selecție și promovare a valorilor!

Pavel ROMAN

1 COMENTARIU

Comments are closed.