COMUNICAT DE PRESĂ
Privind desfăşurarea activităţii Tribunalului Arad începând cu data de 18.05.2020
Biroul de informare şi relaţii publice din cadrul Tribunalului Arad este abilitat să aducă la cunoştinţa opiniei publice următoarele:
Având în vedere actele normative în vigoare și recomandările autorităţilor centrale, în ce priveşte luarea măsurilor de protecţie împotriva îmbolnăvirii cu Covid-19 și limitării răspândirii acestui virus prin evitarea aglomerării instanţelor, faţă de necesitatea asigurării bunei desfăşurări a activităţii Tribunalului Arad şi pentru evitarea aglomerării instanţelor şi sălilor de judecată, prin Hotărârea nr. 8/11.05.2020 a Colegiului de Conducere al Tribunalului Arad s-au dispus următoarele măsuri privind desfăşurarea activităţii Tribunalului Arad începând cu data de 18.05.2020.
Accesul justiţiabililor în Palatul de Justiţie Arad:
– Accesul justițiabililor, avocaților, practicienilor în insolvență, executorilor, consilierilor juridici, în incinta Palatului Justiţeiei (arhivă, registratură, săli de judecată) se va efectua numai prin punctul principal de acces de pe B-dul General Vasile Milea, nr. 2;
– Se va permite accesul în instanţă doar pe baza actelor care justifică prezența și numai după ce jandarmul care deservește punctul de acces va verifica în prealabil temperatura persoanei și dacă aceasta poartă mască;
– Nu se va permite accesul în Palatul Justiţiei persoanelor care prezintă temperatură cu valori peste 370;
– Accesul în incinta Palatului de Justiție nu va fi permis pentru persoanele care nu poartă mască de protecție;
– Persoanele care solicită accesul în Palatul de Justiție sunt obligate să folosească covorul cu dezinfectant pentru încălțăminte și soluțiile dezinfectante pentru mâini.
Organizarea activității instanţei
– Planificarea soluţionării cauzelor va fi făcută pe ore;
– În sălile de judecată accesul este permis cu cel mult 10 minute înaintea orei fixate pentru judecarea cauzei, şi numai pentru persoanele care justifică un interes în cauză ;
– Prezenta justiţiabililor, avocaţilor şi a altor persoane în incinta instanţei va fi permisă doar pe durata de timp necesară judecării cauzei în care participă şi/sau pentru consultarea dosarelor în arhivă şi depunerea actelor la registratură;
– Este interzisă staţionarea justiţiabililor, avocaţilor şi a altor persoane pe holuri, cu excepţia persoanelor care aşteaptă pentru a avea acces în registratură şi arhivă, sau în sala de judecată;
– Compartimentul registratură își va desfășura activitatea cu publicul după următorul program: zilnic, între orele 8:30 – 15:00;
– Compartimentul arhivă își va desfășura activitatea cu publicul după următorul program: zilnic, între orele 8:30 – 13:00;
– Programul pentru studiul dosarelor din arhivă, se va desfășura zilnic, între orele 8:30 – 15:00;
– Având în vedere că instanţele arădene dispun de dosarul electronic, se recomandă studierea dosarului on-line, dar, dacă există situații în care se solicită studiul dosarului în arhivă, acest lucru este posibil numai după o programare prealabilă cu cel puțin 24 de ore, programarea se face pe baza unei solicitări telefonice, solicitare aprobată de grefierul coordonator arhivă;
– La serviciul de registratură și arhivă este permis accesul unei singure persoane în incinta biroului, iar pentru persoanele aflate pe holuri este obligatorie respectarea distanţei de minimum 1,5m;
– Programul cu publicul în cadrul Biroului de informare şi relaţii publice este suspendat, urmând ca sesizările, cererile sau memoriile să fie transmise prin mijloace de comunicare alternative permise de lege, e-mail: tr-arad@just.ro, fax: 0257/251700, respectiv prin poştă, persoanele interesate pot solicita informaţii şi telefonic, apelând numerele de telefon: 0374/491086 – pentru Tribunalul Arad şi 0374/491087 – pentru Judecătoria Arad.
Purtătorul de cuvânt al Tribunalului Arad,
Vicepreşedinte Virgiliu Flavius BRADIN