Excelentă metodă aplicată de Câțu! Si de încurajat, când e vorba de politicieni pseudo-educați. Educația face diferența! Pentru că, dacă în mediul privat valoarea impune respectul, în politică, se pare, tupeul impune respectul. Or, nu-i totuna să poți, pentru că ai valoare sau să crezi că poți, pentru că ai tupeu!
Buni de gură, precum Ciolacu și Simonis, sunt și țiganii din Ferentari, din Craiova sau Brăila. Mai greu e când îi pui să citească ceva și să-ți explice ceea ce citesc. S-a văzut în numărul amenzilor luate în timpul COVID, marea majoritate din cauza analfabetismului. Ca să nu mai vorbim când sunt puși să scrie! La acest capitol, sunt în stare sa pun pariu că Ciolacu și Simonis sunt analfabeți funcționali. Dar, pentru că nu i-a testat nimeni, ies la televizor, cu tupeu și, pentru că nu sunt obligați să citească și să spună ce-au înțeles, ori să scrie ce-au citit, pozează în intelectuali și critică pe cei educați, gen Câțu, profitând că moderatorii nu le testează competența. Un specimen aparte, un șofer cu tupeu și pretenții de intelectual, este fostul ministru Budăi.
Sărac în vocabular (n-are în bagaj prea multe cuvinte să se exprime și de aceea se chinuie să prezinte probleme tehnice, cu limbajul unuia mers la școala la bătrânețe) și cunoștințe de specialitate, ba chiar convins că se pricepe, Budăi este expresia falimentului școlii românești și a PSD. Adică efectul dezastrului din educație, care produce analfabeți funcționali, cu uriașe carențe intelectuale, dar vanitoși (știți zicala cu prostul, că nu-i prost destul, dacă nu-i și fudul, nu?) și bazinul limitat de specialiști, de certă valoare, a PSD. Orientați, profesioniști în „datul din coate”, acest gen de ciobani intelectuali (plastic exprimat), pentru că sunt vicleni, slugi credincioase și știu să se facă utili, au depistat modul prin care își pot utiliza diplomele obținute fraudulos: partidele politice și administrația publică. Adică, acolo unde nu există concurență și solicitări la nivelul pregătirii, care să le testeze capacitatea intelectuală și adevărata valoare. Ca să performezi în politică sau administrație, e suficient sa fii slugă și să știi să pui pe alții să lucreze pentru tine.
În nici un caz nu se performează în mediul privat, acolo unde valoarea nu poate fi substituită doar cu tupeu! OK! Vorbind de valoare: Ciolacu, Simonis sau Budăi ar fi putut ocupa, vreodată, în viață, posturile și funcțiile pe care le-a ocupat Câțu, în mediul privat? Ar fi putut absolvi școlile pe care le-a absolvit, Câțu? Răspunsul e, evident: niciodată, în nici o circumstanță! Atunci, întreb: cu ce drept moral sau profesional își permit acești indivizi să-l critice și înjure pe Câțu? Cu cel oferit de găurile negre, insurmontabile din educație? Cu educația interlopă de „ferentari” a lui Ciolacu, cariera profesionala ascunsă a lui Simonis sau tupeul de șofer, al lui Budăi? Nu e cam prea puțin? Mergând mai departe, cu analiza, pun aceeași întrebare și privindu-l pe Eugen Teodorovici. Că are școli dâmbovițene, absolvite numai el știe cum, nu contestă nimeni. Pedigreul e pictat conform cerințelor. Dar, în comparație cu Câțu, a făcut dovada, Teodorovici, în alt mediu decât cel bugetar, că e competitiv profesional? Cine l-ar angaja, pe acest filfizon, miștocar, ca specialist, în domeniul privat. Deci, în concluzie, indivizi care, dacă n-ar exista sistemul bugetar, nu s-ar putea hrăni, critică și dau lecții profesionale și morale, celor care au confirmat că au valoare și în privat? Și asta înseamnă societate normală? Să mimezi educația și să găsești un mediu, care promovează pseudo-educația, substituind adevărata valoare? Și să mai fii și arogant? Nu înseamnă că ești, de fapt, un profitor, cu tupeu? Nu asta făceau și comuniștii, gen Ceaușescu? Nu se pricepeau la nimic, dar dădeau indicații docte în toate domeniile, pe principiul ca erau genii proletare în toate. Și s-au văzut efectele: patruzeci de ani de stagnare, fără progres, pierduți în raport cu celelalte țări europene. Iar dacă cineva, pregătit, îi contrazicea, îl băgau la pușcărie sau îl desființau profesional, discreditându-l prin campanii politice.
Ceea ce văd și acum în propaganda pesedistă. Văd că sistemul se perpetuează. Știți de ce? Pentru că acești pseudo-educați, frustrați că nu au fost în stare să facă școlile la timp, cu diplome obținute fraudulos, neacoperite de pregătire, nu sunt puși în situația să dovedească ca sunt pregătiți si competenți profesional. Sistemul politic, special adaptat pentru ei, le ascunde adevărata valoare. Și profită, pozând  în ceea ce nu sunt! De câte ori li se cere un răspuns concret, care necesită cunoștințe solide, de specialitate și sunt prinși în offside, ori, vicleni, recurg la miștocăreală de tip grobian și jigniri de mahalagiu, gen Teodorovici cu „chiparosul” (despre care, sunt convins, că dacă era întrebat nu știa ce este, unde crește și cum arată), ori, neexperimentați, dau în bâlbâiala, precum Ciolacu, Simonis sau Budăi.
Am o întrebare: nu le e rușine profesorilor care le-au dat note de trecere, la facultate, unora precum Teodorovici, Simonis, Ciolacu sau Budăi, când îi văd la TV, cum schimonosesc limba română, cum o sluțesc (precum miticii) și nu înțeleg sensul cuvintelor? Cum siluesc gramatica limbii române, de se vede și se simte, de la o poștă, ca s-au dus degeaba la școală? Nu le e rușine și nu se apucă cu mâinile de cap profesorii când văd ce ascensiune  fulminantă, folosindu-se de trambulina imorală, numită  politică, au avut aceste loaze, pe care le-au tolerat și de care le-a fost milă?
Are dreptate Câțu! Fără politică, adică fără consilieri și secretare care să le explice ce citesc și să-i îndrume când vor să spună ceva, ori să le redacteze ce scriu calibalistic, acești indivizi ar fi fost, cel mult, niște paznici de obiective sau șoferi. Nu cred ca educația le-ar fi permis mai mult. Însă, în disprețul educației, ei ne dau lecții, în toate domeniile. Oare cât ne vor mai reprezenta, semidocții?
Pavel ROMAN