Ooo, nu, în niciun caz. O știu toți prietenii mei, bașca vreo doi pe deasupra. N-am niciodată timp pentru asta și nici nervi să fac cozi pe la instituțiile statului pentru te miri ce. Era internetului însă (eficientizată, cred, de cea a covidului), mi-a deschis noi oportunități. Totul se poate face via e-mail. Astfel, atunci când sunt călcată în picioare, când serviciile pe care le plătesc nu corespund și când simt că sunt batjocorită la drumul mare PE BANII MEI, aleg să ripostez. Ceea ce vă îndemn și pe voi să faceți, fiindcă, altminteri, țara asta nu se va îndrepta niciodată. Eu cred, în forul meu intim, că societățile funcționale „de dincolo”, pe care le admirăm atât, sunt funcționale tocmai pentru că oamenii nu se complac. NU se lasă căcați pe cap. NU dorm în papuci, atunci când le sunt terfelite drepturile. Nu spun, ca majoritatea dintre noi: „… las-o naibii, că n-am nervi să mai reclam, să mai umblu, să mai… Bine-i cum e…” Ei bine, greșit. Va trebui, cumva, să ne trezim toți din letargie și să desțelenim nefuncționalul, pentru a-l face funcțional. Ce e rău, să piară, ce e bun, să rămână.
Țineți minte reclamația online făcută la adresa impotenței Fan Courier? Ei bine, deși au fost voci care au opinat că va rămâne nesoluționată, n-a fost așa. Firma a fost amendată de Protecția Consumatorilor cu câteva zeci de milioane bune (nu spui câte, că mi-e și greu să pronunț numărul ăla), iar directorul ei executiv pe Arad, domnul Cristian Caba, m-a căutat personal pentru a-și cere scuze în numele său și al tuturor celor care mi-au plimbat un pachet prin țară doar pentru că, probabil, or fi crezut că e un pachet călător, cu veșnic dor de ducă. Ceva îmi spune că dacă n-am dormi toți pe-o sprânceană, recte pe drepturile noastre, dacă n-am mai avea frici cum că „vai, dar dacă pățim nush ce în caz că reclamăm…”, lumea s-ar mai îndrepta. Serviciile ar fi servicii, iar noi niște clienți satisfăcuți. Iar o firmă, oricât de mare ar fi, după două, trei amenzi, și-ar reveni din letargie și ar face exact ceea ce s-a angajat să facă în clipa în care s-a născut.
Apologies accepted, domnule Caba!

Eugenia CRAINIC (facebook)