În urma postării mele referitoare la „cadoul” de Anul Nou oferit de Guvernul României și Ministerul Transporturilor , nouă celor care avem legături strânse cu Țara Moților , prin faptul că de la 1 ianuarie 2021 , in superba noastră regiune de la Ineu și până la Brad , nu mai circulă nici un tren de călători , au apărut mai multe discuții ale unor diverși interlocutori .
Majoritatea dintre acești interlocutori sunt oameni cumpăniți , chibzuiți , cu un comentariu rațional , adecvat realității existente . Am găsit și interlocutori partinici , docili ai puterii instalate , ale căror comentarii sunt anacronice , fiind de acord sau chiar lăudând această stare de fapt .
De asemenea unii interlocutori am constatat că sunt imparțiali , părtinitori al unui alt tip de transport , cel rutier bunăoară , comentariile lor fiind subiective . Destui de mulți însă au fost acei interlocutori labili , bicisnici , care nici ei nu știu ce vor pe bună cale , iar comentariile lor sunt puerile .
Pentru toată lumea eu vreau să exprim niște opinii personale , referitoare la transportul feroviar atât de persoane cât și de marfă . Precizez însă că nu doar aceste opinii ale mele , ar fi soluția transportului din România , aceste opinii nici pe departe nu cred că reprezintă adevărul absolut în ceea ce privește transportul de călători și marfă .
Așadar transportul feroviar eu spun că este cea mai populară și mai importantă metodă de transport , pentru că are următoarele avantaje :
– este accesibil și sigur ;
– este cel mai potrivit tip de transport fizic și costisitor , mai ales pentru tonaj greu și încărcături voluminoase ;
– se reduce mult densitatea traficului ;
– nu este afectat aproape deloc de condițiile meteorologice ;
– poluează cel mai puțin .
Avem totuși și un dezavantaj care este infrastructura , în care nu s-a dorit să se investească la modul necesar , oportun .
Dau doar două exemple pentru o comparație între transportul feroviar și cel rutier :
1. O garnitură feroviară formată din 40 vagoane de marfă , transportă mărfuri cât 40 de camioane , dacă nu , mai mult .
2 . O garnitură de 10 vagoane de călători , transportă oameni cât 10 autocare .
Se pot lesne calcula și observa costurile și forța umană necesare la fiecare tip de transport în parte , precum și siguranța transportului !
Am și o nedumerire , referitoare la felul cum vor circula navetiștii , elevi și angajați din localitățile prin care nu este rută de autobuz – microbuz . Sigur se va răspunde că , se vor crea asemenea rute . Dar cu ce costuri oare ? Aici sunt în cauză navetiștii care nu au autoturisme personale din Paulian și Berindia , de exemplu . Cei din Roșia , Revetiș și Cociuba , să zicem că vor merge la autobuz , la Joia Mare .
Eu sunt unul dintre aceia care prefer transportul feroviar în detrimentul celui rutier , și am primit cu mâhnire închiderea circulației trenurilor pe linia ferată , dintre Ineu și Brad de la 1 ianuarie 2021 , dorind ca această stare a lucrurilor să fie rezolvată în cel mai scurt timp de către cei îndreptățiți să o facă !
SĂ AJUTE DUMNEZEU SĂ FIE BINE !
Marius BRASAI

1 COMENTARIU

  1. Dacă tot renunță parțial la ruta Brad Arad firma actuala,ar trebui încurajată sa renunțe la toată linia.Iar în loc sa vina CFR ul cu vagoane mai noi mai curate mai igienice.Alții au trenuri cu 300km/h aici in zona nici măcar condiții decente nu-s.

Comments are closed.