La Primăria Oravița, angajările fictive sunt la ordinea zilei, ca de fapt în aproape toate instituțiile de stat din România, așa cum vedem că reiese din dosarele deschise, în ultimii ani, de procurorii anticorupție.

Cu toate acestea, rețeta cu acești funcționari ai statului care trec pe la serviciu doar pentru a bea o cafea cu șeful instituției și, poate în anumite cazuri, se mai obosesc să semneze condica de prezență, îşi găseşte încă aplicabilitatea, iar statul este păgubit în acest mod cu foarte mulți bani de către fiecare persoană angajată fictiv.

În cazul Primăriei Oravița există mai multe persoane care au contracte cu această instituție ca P.F.A., decât există angajați cu contracte. Unul dintre acestea este și cazul unei secretare care are un contract de colaborare cu Primăria Oraviţa prin PFA, în acest fel, având acces la documente.

Un caz al angajărilor fictive din cadrul Primăriei Oravița este cel a lui Purec Petrică-Ionuț-Sebastian, fost subprefect de Caraș-Severin, din martie 2015. Acesta a fost angajat, prin bunăvoința primarului din Oravița, în funcția de execuție consilier gradul I, gradația 4, în cadrul Primăriei orașului Oravița, Centrul Cultural – Teatrul Vechi Mihai Eminescu, Oravița în perioada februarie 2020 – iulie 2020.

Mai mult, lui Purec Petrică-Ionuț-Sebastian i se mai acordă sporuri pentru condiții periculoase sau vătămătoare, în procent de 15% din salariul de bază, cu toate că nu a venit deloc la muncă, conform celor relatate de către angajații din interiorul Primăriei.

Văzând răspsunsul formulat de către ANAF, rezultă că Purec Petrică-Ionuţ- Sebastian era în acelaşi timp angajat al Primăriei Oraviţa şi angajat al ANAF-DGRFP Timişoara.

Trebuie menționat că Teatrul Vechi Mihai Eminescu Oravița este în renovare din anul 2019, cu toate acestea, s-au găsit resursele financiare pentru sponsorizarea unor sinecuri care nu îşi justifică activitatea.

Al doilea caz este cel al lui Ciocu Slageana-Cosmina care este concubina primarului din Oravița, Ursu Dumitru, încă din anul 2012, de când aceasta era minoră. Aceasta, în primă fază, a fost angajată ca P.F.A. la Primăria Oravița – Biroul de gospodărire. Începând cu ianuarie 2020, a fost angajată la Teatrul Vechi Oravița în funcția de curator, iar ulterior, din cauza relației proaste cu directorul Teatrului Vechi Oravița, fișa postului a fost completată cu atribuții la Casa de Cultură, neavând în ultimii ani nicio activitate, nici măcar aceea de a merge la muncă.

Inclusiv fosta soție a primarului din Oraviţa, Pența Loredana a prestat servicii culturale la Casa de Cultură George Motoia Craiu, fiind instructor de cursuri de dans pentru copii.

Interesant este că şi mama concubinei Ciocu Slageana-Cosmina, Ciocu Marcela are un contract pe P.F.A. (perosană fizică autorizată) cu Casa de Cultură, pentru organizarea de activității culturale, spectacole, filme cu aparatură închiriată sau pentru Festivalul Ziua liliacului, Festivalul Motoia Craiu de muzică populară, Zilele Eminescu. Ulterior, a fost încheiat un contract cu acestă P.F.A. la unul dintre cele 9 (nouă) muzee ale orașului Oravița. În prezent, aceasta este angajată ca registrator la Centrul de Vaccinare din Oravița. Aşadar, doamna Ciocu Marcela a consimţit la relaţia primarului cu fiica sa minoră, anticipând “potenţialul” pe care îl deţine primarul Ursu Dumitru.

O altă angajată a Primăriei este Fara Nicoleta, soția primarului din comuna Târnova, care a fost angajată ca inspector de mediu de la sfârșitul anului 2018 până la jumătatea anului 2019. Aceasta reușea să ajungă la muncă doar o dată pe săptămână, în special lunea, iar actele erau semnatate de Brâncovean Alin care deținea o autorizație de P.F.A aflată în relații contractuale cu Primăria Oravița.

Un alt caz este Mihaela Nicola care a fost angajată la Primăria Oravița – Casa de Cultură din Oravița în perioada 2017-2020 și care, în aceeași perioadă, a lucrat și ca angajată a Banat Farming. Niciodată nu a fost văzută la Casa de Cultură, deoarece munca la compania privată îi ocupa tot timpul. Aceași persoană a derulat un proiect European cu rulote plasate în zona gării Oravița, rulotă care se alimentează de la rețeaua de curent ce deservește iluminatul public al orașului Oravița astfel, fiecare cetățean al orașului Oravița plătind curentul consumat de această unitate de alimentație publică.

Un alt angajat este Surdu Daniel-George angajat în funcţia de consilier din 19.02.2021, la compartimentul de transport, drumuri și poduri. Acesta are și calitatea de consilier județean PNL, însă la serviciu a fost prezent doar când a făcut presiuni asupra consilierilor locali să voteze bugetul.

Un alt caz este cel al fostei deputate, Jivan Luminița Maria care a fost angajată în perioada martie 2016 – iunie 2016 la serviciul public de asistență socială pe postul de inspector. Aceasta venea la muncă cel mult o dată pe săptămână, preţ de câteva ore pentru a servi o cafea cu primarul, neavând nici măcar un birou alocat pentru desfăşurarea activităţii, iar după cele relatate de către unele funcționare, aceasta nu a intrat niciodată în biroul de asistență socială și nici măcar nu a întocmit vreun act oficial al Primăriei Oravița.

Aceast personaj, Jivan Luminița Maria, pe vremea când era deputat, a încercat, în mod continuu, să o persecute pe Laura Sgaverdea aflată la conducerea postului de radio Radio Reșița. Iată ce declara Laura Sgaverdea cu privire la presiunile exercitate de către Jivan Luminiţa Maria.

”Ca urmare, în 17 ianuarie 2019, Codrin Ștefănescu, prezent la o întâlnire la sediul PSD Caraș-Severin împreună cu Luminița Jivan, au decis necesitatea înlăturării subsemnatei de la conducerea postului de radio Radio Reșița, și înlocuirea cu o persoană total obedientă acestora, Sergiu Taban, care deține şi ziarul online Reper 24, care asigură expunerea în spațiul public, EXCLUSIV, a intereselor Luminiței Jivan, lucru care s-a implementat și la postul public de radio. La această ședință au participat mai mulți membri ai PSD Caraș-Severin care dacă vor fi întrebați, am convingerea că vor confirma cele arătate.
La o altă întâlnire, în 2 martie 2019, la Reșița, unde a fost prezent și fostul președinte al PSD, Liviu Dragnea, împreună cu fostul secretar general, Codrin Ștefănescu și pupila acestuia de la Caraș-Severin, Luminița Jivan, s-a trecut la acțiune, prin instigarea de către Codrin Ștefănescu, în mod direct, la Georgică Severin, Președintele director general al SRR. Astfel că, în perioada martie- începutul lunii aprilie 2019, Codrin Ștefănescu, în urma unei întâlniri la sediul Societății Române de Radiodifuziune, i-a cerut direct, pe linie de partid, președintelui Georgică Severin, schimbarea de urgență a managerului Sgaverdea Laura, de la Radio Reșița pentru încăpățânarea şi vehemența cu care am înțeles să respect prevederile Legii nr.41/1994 și deontologia jurnalistică. Astfel că, fără un motiv real și obiectiv, altul decât respectarea legii, s-a decis schimbarea mea din funcția de manager al Studioului Teritorial Resița, cu Sergiu Taban, un personaj controversat, deținătorul unui ziar online, un personaj aservit Luminiței Jivan, președintele PSD Caraș-Severin. Față de cele afirmate mai sus, dețin dovezi care demonstrează adevărul și modul de a acționa al membrilor PSD.”

Despre acestea vom vorbi cu altă ocazie deoarece aceste personaje au crezut că sunt un fel de jupâni prin Caraș-Severin.
Soțul fostei deputate Jivan Luminița Maria, Jivan Dan Pavel a fost angajat la Primăria Oravița din mai 2015 ca șef al biroului financiar contabil. Acesta servea munca doar de două ori pe săptămână, iar aceste fapte se pot dovedi prin faptul că actele contabile erau semnate, în zilele când lipsea, de contabila-șefă de la direcția de asistență socială, Cioc Geanina Titiana, numită, fără respectarea dispoziţiilor legale, în funcția de conducere ca Şef Serviciu financiar contabil, aşa cum reiese şi din hotărârea Tribunalului Caraş-Severin.

După plecarea lui Jivan Dan Pavel de la conducerea serviciului financiar contabil a venit Ionescu Cristina care a continuat tradiția predecesorului, de nu a servi munca. Aceasta, de regulă, venea în fiecare zi de marţi a săptămânii timp de câteva ore.

La Primăria Oravița există și un conflict de interese, în sensul în care, soția unui consilier local, Zainea Ioan Iustin, este angajată la Primăria Oravița, Departamentul Dezvoltare și Management de proiect. Acesta votează modificările la proiectele la care soția este manager de proiect. Acest lucru contravine dispoziţiilor legale, dat fiind faptul că un consilier nu poate vota aceste proiecte care implică și sporuri pentru implementarea proiectelor cu finanțare europeană. Conform Codului Administrativ OUG 57/2019, la Articolul 228 Regimul general aplicabil conflictului de interese pentru aleșii locali, (1) Alesul local aflat în conflict de interese în condițiile prevăzute de cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificările și completările ulterioare, are obligația să se abțină de la emiterea sau participarea la emiterea ori adoptarea actului administrativ, de la încheierea sau participarea la încheierea actului juridic respectiv, care ar putea produce un folos material pentru sine sau pentru: a) soț, soție sau rude ori afini până la gradul al II-lea inclusiv;

(2) În exercitarea funcției, consilierul local sau consilierul județean aflat în una dintre situațiile prevăzute la alin. (1) are obligația să anunțe la începutul ședinței consiliului local, respectiv a consiliului județean interesul personal pe care îl are la adoptarea hotărârii respective, anunț care se consemnează în mod obligatoriu în procesul-verbal al ședinței.

(3) Ulterior anunțării interesului personal, consilierul local sau județean nu mai este luat în calcul pentru cvorumul necesar adoptării hotărârii consiliului cu privire la care acesta și-a anunțat interesul și nu are drept de vot la adoptarea acestei hotărâri.

(4) Actele administrative emise ori adoptate sau actele juridice încheiate cu încălcarea prevederilor alin. (1) sunt lovite de nulitate absolută în condițiile Legii nr. 176/2010, cu modificările și completările ulterioare.

Un alt caz este cel a lui Seliman Sorin Remus care a fost inițial angajat la Sala de sport a orașului Oravița, pe postul de administrator, dar acesta și-a prezentat demisia în urma unui prejudiciu de aproximativ 4000 de lei, constatat de biroului financiar-contabil. Încă nu se cunoaște dacă la această dată acel prejudiu a fost recuperat de către Primăria Oravița. Cu toate acestea, Suliman Sorin Remus a fost reangajat în decembrie 2019 la Teatrul Vechi Mihai Eminescu Oravița în postul de gestionar custode sală, însă nimeni nu poate spune când a fost prezent la serviciu pentru că nimeni nu l-a văzut.

Incă un caz de angajare fictivă este și cel a lui Andronache Adrian-Valentin care a fost angajat din februarie 2019 ca șofer la Casa de Cultură George Motoia Craiu, cu toate că această instituție nu deține nici măcar un singur autoturism.

Și fostul și actualul șofer al primarului din Oravița Draghicescu Adrian, a fost angajat de doua ori pe postul de șofer. Prima dată în perioada noiembrie 2013 – martie 2019, fiind plătit de Primăria Oravița chiar dacă acesta a fost plecat la muncă în Germania încă din 2018, așa cum se vede și în postările de pe pagina de Facebook personală. Deci, și în acest caz, avem de-a face cu un individ care a fost plătit, câteva luni, din 2018 până în 2019, de o instituție a statului, în speță Primăria Oravița, cu toate că era plecat din țară. În 2019 a fost reangajat de Primăria Oravița tot pe post de șofer și, drept compensație, a primit și un apartament ANL.

Situaţia de la Primăria Oraviţa este doar un exemplu pentru situaţia angajărilor fictive de la stat. În felul acesta este căpuşat bugetul statului cu consecinţe imediate asupra modului în care cetăţeanul de bună-credinţă, plătitor de taxe şi impozite, îşi găseşte interesele reprezentate de către autorităţile locale.

În continuarea dezvăluirilor privind seria ilegalităților din Oravița, vom vorbi despre cum a fost inventată o nouă metodă de eludare a legii pentru angajarea unor persoane preferențiale cu P.F.A. – PERSOANE FIZICE AUTORIZATE sau I.I. – INTREPRINDERE INDIVIDUALĂ.

Iată lista acestora:

PRIMĂRIA ORAVIŢA

P.F.A. RUSMIR IONUȚ-AUREL: servicii suport în administraţia publică în cadrul Serviciului Secretariat Administrativ, valoare 16.200 lei (tarif lunar 2.700 lei) din 10.12.2020. – acesta prestează munca de fochist la ștrandul primarului Ursu Dumitru.

P.F.A. POPESCU V. BOGDAN – IONUT: 16.200 lei (tarif lunar 2.700 lei) din 12.06.2020 – nu-l cunoaște nimeni din primăria Oravița și nici nu a făcut nimic.

P.F.A. BARBU VIORICA-LIA: servicii suport în administraţia publică, valoare 9.600 lei (tarif lunar 3.200 lei) din 29.12.2020. – colectează chiria din zona gării Oravița. – încasează chirii la spațiul locativ, adică Primăria Oravița deține mai multe spații locative de pe urma cărora încasează chirie. PFA -ul își desfășoară activitatea într-un spațiu al Primăriei.

P.F.A. GHILEZAN CATIOARA: servicii de management de proiect, dirigenție de șantier, management investiţii publice, finanțări programe naționale, în valoare de 78.000 lei (tarif lunar de 6.500 lei) din 20.01.2021 – a fost funcționar public, s-a pensionat, după care a fost angajată pentru implementarea de proiecte europene.

P.F.A. IGNA I. FILOFTEIA: servicii suport în domeniul cadastrului și agriculturii, pentru administrațiile publice locale, valoare 66.000 lei (tarif lunar 5.500 lei) din 20.01.2021 – a fost funcționar public, s-a pensionat, după care a fost angajată pentru implementarea de proiecte europene.

P.F.A. TERPE FULVIU – DAN: servicii consultanţă accesare fonduri europene şi guvernamentale, monitorizarea derulării acestora, valoare 21.000 lei (tarif lunar 3500 lei) din 28.01.2021 – se ocupă cu implementarea proiectelor europene.

P.F.A. GAVRILOVICI ADRIAN VASILE: servicii în administraţie publică – Serviciul Secretariat Administrativ, valoare 9.000 lei (tarif lunar 3.000 lei) din 20.10.2020. – împarte rechizite pentru birourile din primărie.

P.F.A. GAVRILOVICI ADRIAN VASILE: servicii în administraţie publică – Serviciul Secretariat Administrativ, valoare 9.000 lei (tarif lunar 3.000 lei) din 29.01.2021 – se ocupă cu distribuția de consumabile angajaților, ține evidența materialelor distribuite.

P.F.A. GAITA NICOLAE: servicii în administraţia publică – colectare date pentru proiectele finanţate din fonduri nerambursabile, servicii suport în administraţie şi relaţii cu publicul, gestionarea materiilor prime şi consumabile, valoare 9.000 lei (tarif lunar 3000 lei) din 02.02.2021 – împarte rechizite prin primărie!!!

I.I. IEREMIA IZABELA-EMMA: servicii în administraţie publică – Serviciul Secretariat Administrativ, valoare 26.400 lei (tarif lunar 2.200 lei) din 19.02.2020 – este angajată cu I.I. la registratură unde înregistrează toate documentele care intră în Primărie și distribuie corespondența angajaților.

P.F.A. VÎLCU IONEL-GEORGE: 30.000 lei (tarif lunar 2.500 lei) din 01.04.2020 – se ocupă de arhiva compartimentului taxe și impozite.

P.F.A. GHINEA CRISTIAN-GABRIEL: 36.000 lei (tarif lunar 3.000 lei) din 22.01.2020 – se ocupă cu propaganda pe facebook, scriind postări elogioase la adresa primarului Ursu Dumitru și împotriva contra-candidaților primarului.

P.F.A. GIBEA ALEXANDRA-SILVANA (data înfiinţării 28.07.2020): 18.000 lei (tarif lunar 3.000 lei) din 18.08.2020 – este angajată cu P.F.A. la registratură unde înregistrează documentele primite de către Primărie și distribuie corespondența angajaților.

CASA DE CULTURA „GEORGE MOTOIA CRAIU” ORAVIȚA

P.F.A. DUMEA MIHAELA-IOANA: servicii de administrație publică, de apărare și de asigurări sociale, valoare 36.000 lei (tarif lunar 3.000 lei), din 06.01.2021.

SERVICIUL URBANISM ŞI AMENAJARE TERITORIALĂ:

P.F.A. GHERMAN GABRIELA VERONICA: 33.600 lei (tarif lunar 2.800 lei) din 20.02.2019 –

P.F.A. GHERMAN GABRIELA VERONICA: 42.000 lei (tarif lunar 3.500 lei) din 03.03.2020

BIROUL DE GOSPODĂRIRE COMUNALĂ ORAVIȚA

P.F.A. DUMITRU NICU-ANTON: servicii reparații și întreținere auto, utilaje, alte activități, valoare 16.800 lei (tarif lunar 2.800 lei) 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 04.01.2021

P.F.A. IZVERNAR BENIAMIN-DUMITRU: servicii de întreținere parcuri și spații verzi, rigole, alte activități, valoare 16.800 (tarif lunar 2.800 lei) 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 04.01.2021

P.F.A. PUIA MARIUS GHEORGHE: servicii de întreținere parcuri și spații verzi, rigole, alte activități, valoare 16.800 (tarif lunar 2.800 lei) 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 04.01.2021

P.F.A. COCOŞ PAVEL-CRISTIAN: servicii de întreținere parcuri și spații verzi, rigole, alte activități, valoare 16.800 (tarif lunar 2.800 lei) 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 04.01.2021

P.F.A. ROMAN S. AUREL: servicii de întreținere parcuri și spații verzi, rigole, alte activități, valoare 16.800 (tarif lunar 2.800 lei) 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 04.01.2021

P.F.A. SBÎRCIA IOAN: servicii întreținere clădiri, drumuri, poduri, alte activități solicitate, valoare 16.800 lei (tarif lunar 2.800 lei) 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 04.01.2021

P.F.A. ALDEA VIOREL: servicii întreținere clădiri, drumuri, poduri, alte activități solicitate, valoare 16.800 lei (tarif lunar 2.800 lei) 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 04.01.2021

P.F.A. VLAD DĂNUŢ-RUSIAN: servicii întreținere clădiri, drumuri, poduri, alte activități solicitate, valoare 16.800 lei (tarif lunar 2.800 lei), 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, din 05.01.2021

P.F.A. SUBTIRE ADRIAN DANIEL: servicii de supraveghere și pază, valoare 18.000 lei (tarif lunar 3.000 lei), din 05.01.2021

P.F.A. CORCAN P. PAVEL: servicii de întreținere și reparare a conductelor de apă și canalizare, valoare 18.000 lei (tarif lunar 3.000 lei), din 05.01.2021

P.F.A. STOICEVICI ZENO: servicii de asistență în birou, secretariat, primire, expedierere, redactare documente, valoare 21.000 lei (tarif lunar 3.500 lei) din 21.01.2021

I.I. CENDA SILVIU-ION: servicii de spălare auto interior – exterior, spălare cu spumă activă, clătire, aspirare, etc. valoare 1.000 lei (10 lei x 100 de solicitări) din 28.01.2021

P.F.A. ASAVEI MARIUS GELU: servicii necesare adăpotului de câini fără stăpân, îngrijire, hrănire, întreţinere spaţii verzi, lucrări de vopsit, zugrăvit, 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, valoare 18.000 lei (tarif lunar 3.000 lei) din 29.01.2021

P.F.A. JURJ DORU MIRCEA: servicii suport UAT de întreţinere a drumurilor, aleilor, trotuarelor şi rigolelor, 8 ore pe zi /5 zile pe săptămână, valoare 21.000 lei (tarif lunar 3.500 lei) din 29.01.2021

P.F.A. PUIA VIOREL-CĂTĂLIN: servicii reparaţii şi întreţinere autovehicule, utilaje şi alte activităţi solicitate, valoare 16.800 lei (tarif lunar 2.800 lei) din 01.02.2021.

P.F.A. PERIAN IONEL PAVEL: servicii întreţinere clădiri, drumuri şi alte activităţi solicitate, valoare 16.800 lei (tarif lunar 2.800 lei) din 01.02.2021.

P.F.A. CHIȘ OCTAVIAN GHEORGHE: servicii întreţinere clădiri, drumuri şi alte activităţi solicitate, valoare 16.800 lei (tarif lunar 2.800 lei) din 01.02.2021.

În aceste cazuri intervin foarte multe întrebări, mai ales în contextul în care Curtea de Conturi a României a efectuat câteva controale la Primăria Oravița. Dar cum ar fi putut un auditor extern al Curții de Conturi să controleze cu profesionalism când, în urma controlului, acesta și-a angajat nepoata ca funcționar la Casa de Cultură din Oraviţa, nepoată care a fost încadrată pe o altă grilă, cu studii medii fără bacalaureat!?

Cum poate să încaseze un P.F.A. chirii și taxă de salubritate în numele Primăriei Oravița când această funcție contractuală, de casier, este prevăzută în nomenclatorul funcțiilor!?

Este nelegal ca în administrația publică să angajezi personal cu P.F.A. sau I.I. mai ales că, în toate cazurile de la Primăria Oravița, aceste persoane au acces la date cu caracter personal, iar toate aceste posturi ocupate cu aceste P.F.A. sunt vacante și era necesar să fie scoase la concurs.

Sunt foarte multe persoane care lucrează cu proiecte europene, unii angajați cu P.F.A. care nu au făcut aproape nimic, dar au fost plătiți de Primăria Oravița, cu toate că în Primăria Oravița sunt aproximativ 15 angajați care au luat sporuri între 10-50% pentru proiecte europene, cu încălcarea legii.

Raportul Curții de Conturi din 2019, printre altele, se referă şi la efectuarea cheltuielilor de personal cu nerespectarea prevederilor Legii-cadru nr. 153/2017. În acest caz, în anul 2018, au existat 7 salariați care au încasat salarii ce depășeau indemnizația lunară a viceprimarului UAT Oravița, iar în anul 2019 au existat 3 astfel de salariați în această situaţie.

Nu am înțeles niciodată în ce constă prietenia dintre Ursu Dumitru, primarul din Oravița, și Vela Marcel, președintele PNL Caraș, un personaj pitoresc cu un traseu politic și financiar asemănător cu cel al lui Frunzăverde Sorin. Pe Vela Marcel interesându-l doar modul în care poate obține profit din anumite prietenii, m-am întrebat care ar fi metoda de a face profit la Oravița. Răspunsul a venit imediat, în sensul în care, parcul de la ieșirea din Oravița, construit pe cele patru hectare, este asemănător cu modul în care centura ocolitoare a orașului Caransebeș a fost construită pe vremea când primar al acestui oraș era Vela Marcel. Acesta, folosind paravanul anumitor asociații caritabile, unele chiar religioase, a reușit să se îmbogățească din pământul folosit la execuția umpluturii la centura ocolitoare a Caranșebeșului.

O altă nebuloasă la Oraviţa o constituie şi situația unui proiect european, mai precis, reconversia funcțională a unui teren degradat și neutilizat din intravilanul orașului și transformarea acestuia într-o zonă verde, de agreement și recreere pentru comunitate, în scopul înbunătățirii factorilor de mediu și a condițiilor de viață ale locuitorilor din mediul urban. Valoarea totală a proiectului este de 3.131.343,77, sumă din care finanțarea europeană are o valoare de 2.661.642,20. Proiectul trebuia finalizat până la data de 30.09.2020.

Costurile pentru acest proiect au fost următoarele:

Pregătire proiectare și estimare costuri: 119.950 lei, firma Arhigest SRL.

Consultanță în management și servicii conexe: 129.700 lei, firma Vertical Finance SRL.

Actualizare documentație: 38.482 lei, firma Arhigest SRL.

Aprobarea indicatorilor tehnico-economici și a cheltuielilor legate de proiect prin HCL 133/31.08.2017, contribuția proprie 2 % – 62.627 lei.

Servicii de consultanţă în domeniul achizitiilor publice: 27.500 lei, firma BUSINESS ANALYSIS & STRATEGY CONSULTING SRL.

Contract 1.143/05.02.2018, cod proiect SMIS 115707 – reconversia funcțională a unor terenuri degradate și transformarea acestora în zone de agrement și recreere pentru comunitate, POR 2014-2020 PI 5.2 zone urbane abandonate – apelul 2, suma solicitată 3.068.717 lei (valoare totală 3.131.344 lei).

Servicii de proiectare pentru elaborarea Proiectului tehnic și Detalii de execuție, asistență tehnică de specialitate din partea proiectantului și de lucrări de construcții, bunuri, echipamente fără montaj și dotări în vederea realizării obiectului investițional: 2.429.900 lei, firma Best Favorit Design SRL.

Diriginte de șantier: 6.400 lei, firma Design Proiect Construct.

Este clar că acest proiect nu se putea finaliza niciodată deoarece acest parc a fost construit, în parte, și pe o proprietate privată, mai precis, pe proprietatea primarului din comuna Socol, Olga Ghița.

Dacă studiem fotografiile care surprind starea actuală a proiectului, vom constata că acest parc nu a fost finalizat nici până la această dată.

Pentru acest parc, pământul pentru umplutură a fost adus din zona ștradului primarului Ursu Dumitru, un teren aflat în incinta fermei 9 Oravița, lângă DN57, pe un teren înscris în C.F. 37500- proprietatea UAT Oravița (în proporție de 20%) și C.F. 37477- proprietar Agenția Domeniului Statului(în proporție de 80%).

Mai mult, conform celor constatate de către Administrația Națională ”Apele Române” Administrația Bazinală de Apă Banat, în urma excavării, pe acest teren a apărut un luciu de apă.

Conform legii, firma care s-a ocupat cu excavarea și transportul pământului pentru construcția parcului trebuia să dețină autorizații pentru excavare, iar după terminarea lucrărilor, aceasta trebuia să se angajeze să aducă parcelele la starea inițială.

În urma unei adrese la Agenția Domeniilor Statului, aceasta a răspuns că terenul are destinația curți-construcții și nu există nicio cerere de schimbare de destinație.

În acest caz, este clar că avem de-a face cu foarte multe încălcări ale legii însă, din păcate, acestea au devenit obiceiuri care se adaptează şi se perfecţionează continuu…. Doar autorităţile statului au rămas aceleaşi, de dinainte şi de după 1989, adică depăşite şi selective în aplicarea legii, în funcţie de ceea ce dictează partidul.

Vom reveni cu amănunte și cu noi exemple pentru ceea ce a însemnat huzurul primarului din Oravița și al camarilei sale pe banii publici.

 Ciprian DEMETER