În dimineața zilei de miercuri, 10 iunie 2020, în jurul orei 05:00, în incinta depoului de tramvaie UTA al Companiei de Transport Public Arad (CTP), a avut loc un incendiu.

În urma acestui eveniment, despre care CTP nu a emis niciun comunicat și nici nu a făcut public vreun anunț, au fost afectate patru tramvaie: unul a ars complet, cel de-al doilea a ars în proporție de 40%, iar în cazul ultimelor două vorbim de pagube relativ mici.

Potrivit surselor noastre, incendiul s-ar fi extins întrucât CTP-ul nu ar mai avea niciun pompier angajat. Deși au postat astăzi, pe site-ul oficial, un anunț de angajare, compania nu a publicat niciun post vacant de pompier:

 „Gurile rele” susțin că,  în timpul incendiului, celor de la CTP nu le-ar fi funcționat hidranții, că aceștia nu ar avea pompă de apă și, probabil, nici autorizație ISU, iar modificările făcute la tramvaie, în ultimul timp, nu ar fi unele autorizate.

Deocamdată nu se cunoaște, cu exactitate, cauza incendiului, așteptăm poziția oficială a CTP, respectiv a autorităților abilitate în acest sens, și vom reveni cu detalii.

Foi de parcurs care arată că tramvaiele defecte ies în trafic fără ca mecanicul să remedieze problema, piese mutate de la un tramvai la altu și boghiuri foarte uzate, bandajate, mijloace de transport neigienizate corespunzător și vatmani obosiți. Așa sunt transportați, zilnic, zeci de mii de călători

Majoritatea mijloacelor de transport ies cu defecțiuni în trafic, așa cum sunt scoase mereu, de altfel. „Asta e situația“, oricât s-ar lăuda conducerea ca totul este perfect.

Neefectuarea unui control tehnic corespunzător, la retragerea din traseu a autovehiculelor CTP (se face prin simplă aplicare a ștampilei pe foaia de parcurs,) duce la multe defecțiuni. Tramvaiele cu defecte, reclamate de cei care le conduc, nu se repară, în realitate, iar Vatmanii îşi riscă libertatea în fiecare zi din această cauză. Care sunt motivele pentru care nu sunt reparate mijloacele de transport în comun: „lipsa acută a pieselor de schimb, pentru care trebuie bani“. Așa că să nu vă mirați dacă vedeți tramvaie cu parbrize ori geamuri fisurate sau becuri arse. „Nici măcar ulei pentru frâne nu există de multe ori“. Au fost situații în care au luat piese din gunoi și angajataţii din depou au improvizat cu sârme și ce mai aveau la îndemână, pentru a face să meargă un tramvai.

 Conducerea este de vină

Tramvaiele circulă în prezent având boghiuri foarte uzate, lonjeroane fisurate (chesonate) și multe alte defecțiuni. „În situația în care vatmanii sesizează întâmplări, blocări ale roților, angajații sunt obligați de șefi Neacşiu Doru şi Monica Stana să circule în traseu până se blochează de tot, și astfel se ajunge la blocaje cu orele pe linie. Nu mai vorbim de posibilitatea izbucnirii unui incendiu,  care e periculos pentru călători!“.

Pepiniere de microbi

Nici măcar curățenia și igienizarea tramvaielor nu se face cum trebuie. „Neigienizarea corespunzătoare în interiorul tramvaielor  este cauzată de lipsa detergenților, a personalului insuficient, dar și a lipsei sculelor și echipamentului de care are nevoie. Nu mai vorbim de faptul că acest personal de spălători lucrează în condiții de frig, curent atmosferic ori caniculă“,  Mijloacele de transport sunt măturate puțin, că de spălat cu detergent… nu se mai pune problema.

S.S.

Foto: arhivă